Asset Publisher Asset Publisher

Ogłoszenie o naborze zewnętrznym na stanowisko księgowej/księgowego ds. gospodarki towarowej

Pieńsk, dnia 08.10.2024 r.

Zn. spr.:  NP.1101.1.2023

 

OGŁOSZENIE

Nadleśnictwo Pieńsk ogłasza nabór zewnętrzny

na stanowisko księgowej/księgowego ds. gospodarki towarowej

  1. Organizator naboru:

Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe

Nadleśnictwo Pieńsk

ul. Wysoka 2, 59-930 Pieńsk

telefon: 75 77 86 235

e-mail: piensk@wroclaw.lasy.gov.pl

 

  1. Warunki zatrudnienia:
  1. Zatrudnienie na umowę o pracę na czas określony w pełnym wymiarze czasu pracy  – 1 rok, z możliwością przedłużenia na czas nieokreślony;.
  2. Miejsce pracy: Biuro Nadleśnictwa Pieńsk;
  3. Wynagrodzenie zostanie określone według zasad wynikających z Ponadzakładowego Układu Zbiorowego Pracy dla pracowników Lasów Państwowych z dnia 29.01.1998r. z późniejszymi zmianami;
  4. Zatrudnienie w pełnym wymiarze czasu pracy.
  5. Nadleśnictwo nie zapewnia mieszkania;
  6. Możliwość rozwoju zawodowego.
  7. Świadczenia socjalne i zdrowotne.

 

  1. Wymagania niezbędne
  1. wykształcenie minimum średnie ekonomiczne;
  2. obywatelstwo polskie;
  3. staż zawodowy – minimum  2 lata na stanowisku związanym z księgowością;
  4. posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystanie z pełni praw publicznych;
  5. brak przeciwskazań zdrowotnych do zatrudnienia na stanowisku księgowej/księgowego;
  6. niekaralność sądowa za przestępstwa z chęci zysku lub innych niskich pobudek;
  7. znajomość zasad prowadzenia księgowości, gospodarki magazynowej i fakturowania;
  8. znajomość przepisów ustawy o rachunkowości;
  9. znajomość ustawy o podatku od towarów i usług ze szczególnym uwzględnieniem WDT i eksportu towarów;
  10. znajomość zasad oraz przepisów dotyczących INTRASTAT;
  11. pożądane cechy osobowości: komunikatywność, odpowiedzialność, systematyczność, dyspozycyjność, dokładność, wysoka kultura osobista, umiejętność pracy pod presją czasu, bardzo dobra organizacja pracy, umiejętność samodzielnej analizy i oceny oraz pracy w zespole.

 

  1. Ogólny zakres obowiązków na stanowisku:
  1. Kontrola rachunkowo-formalna dokumentów spływających do komórki finansowo-księgowej;
  2. Prowadzenie ewidencji przychodu i rozchodu drewna, produktów działalności podstawowej.
  3. Fakturowanie sprzedaży drewna i kontrola należności z tytułu ww. sprzedaży wraz z kontrola rachunkową umów dotyczących sprzedaży drewna.
  4. Kontrolowanie oraz fakturowanie należności z tytułu zawartych umów z działalności socjalno-bytowej Nadleśnictwa, w tym uzgadnianie rozrachunków i czuwanie nad realnością kont oraz naliczanie odsetek za nieterminowe płatności.
  5. Sprawdzanie prawidłowości naliczonych kar umownych, wystawianie not księgowych i ich księgowanie – wynikających  z powierzonego zakresu czynności.
  6. Prowadzenie obsługi transferów z rejestratora leśniczego w zakresie obrotu drewnem, w tym czuwanie na ich terminowością.
  7. Dokonywanie uzgodnień obrotów i stanów drewna i materiałów niedrzewnych.
  8. Kontrolowanie stanu należności przeterminowanych i wielkości kredytu kupieckiego oraz dokonanej przedpłaty.
  9. Rozliczanie reklamacji drewna i prowadzenie rejestru reklamacji.
  10. Prowadzenie ewidencji gwarancji i zabezpieczeń bankowych.
  11. Sporządzanie sprawozdań LP, GUS i INTRASTAT wynikające z zakresu obowiązków, sprawdzanie poprawności rachunkowej przygotowanych deklaracji i sprawozdań.
  12. Prowadzenie ewidencji oraz sporządzanie sprawozdania z obrotów wewnątrzwspólnotowych zgodnie z obowiązującymi przepisami w tym zakresie oraz dokonywanie pisemnego potwierdzenia dostaw wewnątrzwspólnotowych z kontrahentami.
  13. Sporządzanie informacji podsumowujących VAT-UE w terminach ustawowo ustalonych oraz współpracowanie z pracownikiem rozliczającym VAT w celu prawidłowego ustalenia i zaewidencjonowania rozrachunków z tym związanych.
  14. Czuwanie nad prawidłowością sald oraz terminami płatności należności, naliczanie odsetek za nieterminowe regulowanie należności.
  15. Współpracowanie przy opracowaniu sprawozdawczości okresowej i rocznej oraz opracowaniu planów techniczno-ekonomicznych w zakresie gospodarki drewnem.
  16. Uzgadnianie sald rozrachunków i roczna weryfikacja stosownych pozycji zgodnych z powierzonym zakresem czynności.
  17. Prowadzenie innych spraw zleconych przez Głównego Księgowego.

 

Szczegółowy zakres czynności będzie ustalony po zatrudnieniu.

 

  1. Wymagane dokumenty:
  1. CV z przebiegiem nauki i pracy zawodowej, opatrzony własnoręcznym podpisem,
  2. list motywacyjny, opatrzony własnoręcznym podpisem,
  3. kserokopie dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie i doświadczenie zawodowe (oryginały do wglądu podczas rozmowy kwalifikacyjnej),
  4. kserokopie dokumentów potwierdzających posiadanie dodatkowych kwalifikacji i umiejętności, poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem (oryginały do wglądu podczas rozmowy kwalifikacyjnej),
  5. kwestionariusz osobowy kandydata do pracy (załącznik nr 1),
  6. klauzula informacyjna dla kandydata do pracy ( załącznik nr 2)
  7. oświadczenie kandydata do pracy (załącznik nr 3)
  8. zgoda na przetwarzanie danych osobowych (załącznik nr 4).

 

Klauzula informacyjna dotycząca danych osobowych:

Zgodnie z art. 13 ROZPORZĄDZENIA PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych (RODO) informujemy, że:

  1. administratorem danych jest Nadleśnictwo Pieńsk, z siedzibą w Pieńsku przy ul. Wysokiej 2, 59-930 Pieńsk, e-mail: piensk@wroclaw.lasy.gov.pl;
  2. dane osobowe będą przetwarzane w celu przeprowadzenia procesu rekrutacyjnego oraz wybrania pracownika i zawarcia umowy o pracę i nie będą udostępniane innym podmiotom;
  3. pełna informacja na temat przetwarzania państwa danych osobowych znajduję się na stronie internetowej Nadleśnictwa Pieńsk: http://www.piensk.wroclaw.lasy.gov.pl/rodo.

 

Wymagane dokumenty aplikacyjne prosimy kierować pocztą: elektroniczną na adres  piensk@wroclaw.lasy.gov.pl, w temacie należy wpisać „Nabór na stanowisko księgowej/księgowego ds. gospodarki towarowej” lub pocztą tradycyjną na adres korespondencyjny: Nadleśnictwa Pieńsk, 59-930 Pieńsk ul. Wysoka 2, lub złożyć osobiście  w sekretariacie Nadleśnictwa w terminie do dnia 25.11.2024 r.. do godz. 1400 (przy przesyłkach pocztowych decydująca jest data wpływu do sekretariatu Nadleśnictwa) z dopiskiem na kopercie „Nabór na stanowisko księgowej/księgowego ds. gospodarki towarowej”.

 

Dokumenty złożone po w/w terminie nie wezmą udziału w postępowaniu rekrutacyjnym (nie będą rozpatrywane).

Jednocześnie informujemy, że po przeprowadzeniu formalnej oceny ofert na rozmowę kwalifikacyjną będą zaproszeni wybrani kandydaci spełniający wymagania formalne, pozostałe osoby składające oferty zostaną pisemnie powiadomione o odrzuceniu oferty bez podania uzasadnienia.

Po zakończonej rekrutacji, w terminie 30 dni roboczych dokumenty aplikacyjne odrzucone na każdym z etapów postępowania rekrutacyjnego, pozostaną do odbioru w siedzibie Nadleśnictwa Pieńsk, a w przypadku nieodebrania zostaną trwale zniszczone lub usunięte.

Nabór na w/w stanowisko może zostać unieważniony na każdym etapie postępowania bez podania przyczyny.                                                                 

 

 

Nadleśniczy

Mariusz Jędrzejczak