Asset Publisher Asset Publisher

Leśnictwo Posada

LEŚNICTWO POSADA

 

   Leśnictwo Posada położone jest w południowej części Nadleśnictwa Pieńsk w tzw. „Worku Turoszowskim", obejmującym gminę Zgorzelec i Bogatynia. Od strony wschodniej leśnictwo graniczy z Republiką Czeską,  natomiast od strony zachodniej z Niemcami, od których oddziela rzeka Nysa Łużycka. Ogólna powierzchnia leśnictwa wynosi 1168,41 ha.

   Znaczną część leśnictwa obejmuje obszar „Natura 2000"- tzw. „ Przełomowa Dolina Nysy Łużyckiej".

     Na terenie leśnictwa znajduje się bardzo malowniczy rezerwat „Grądy koło Posady",  który został utworzony w roku 2002 dla ochrony naturalnych lasów grądowych porastających krawędź doliny Nysy Łużyckiej. Obiekt jest unikatowy w skali Polski ze względu na obecność okazałych dębów, lip, klonów i jaworów a także roślin chronionych takich jak parzydło leśne i bluszcz.

     W południowej części leśnictwa w Trzcińcu Górnym  znajdują się w lesie ruiny zamku gotyckiego z XIII w. Do dnia dzisiejszego zachowały się fragmenty murów.

      Atrakcją turystyczną i miejscem wypoczynku okolicznej ludności są dwa sztuczne jeziora z dużymi zaporami, które zostały wybudowane dla potrzeb elektrowni Turów.

     Około 20% leśnictwa zajmują hałdy pokopalniane zrekultywowane w kierunku leśnym, zlokalizowane na zwałowisku zewnętrznym PGE Górnictwo i Energetyka Konwencjonalna S.A. Oddział KWB Turów.

    Dużym walorem przyrodniczym leśnictwa jest zróżnicowane ukształtowanie terenu, co podczas pieszych wycieczek stanowi dużą atrakcję. Napotkamy tu duże ilości ciekawie wyglądających strumyków płynących wartkim nurtem w wąwozach pomiędzy wzgórzami porośniętymi przez lasy iglaste i liściaste.


Asset Publisher Asset Publisher

Back

Oferta franczyzy - Dobre z lasu

Oferta franczyzy - Dobre z lasu

OFERTA FRANCZYZY „DOBRE Z LASU”

Nadleśnictwo Pieńsk w imieniu Państwowego Gospodarstwa Leśnego Lasy Państwowe zaprasza do podjęcia współpracy, jako Operator franczyzy Dobre z Lasu.

Projekt „Dobre z Lasu”, realizowany przez Lasy Państwowe, ma na celu promowanie dziczyzny, miodów oraz płodów runa leśnego pochodzących z polskich lasów. Jednym z celów projektu jest umożliwienie dostępu do ekologicznej, naturalnej i zdrowej żywności. Cel ten może być zrealizowany dzięki wprowadzeniu na rynek polski marki „Dobre z Lasu” dającej gwarancję, że żywność, którą mamy w dłoni, jest zdrowa i smaczna. To także symbol gospodarowania zasobami przyrody w sposób zrównoważony i zgodny z misją Lasów Państwowych oraz oparty na zasadzie równomiernego zaspokajania potrzeb obu współzależnych od siebie stron – lasu i ludzi.

Marka „Dobre z Lasu” to znak towarowy Lasów Państwowych pełniący funkcję społeczno-promocyjną projektu. Logotyp „Dobre z Lasu” to świadectwo naturalnego pochodzenia surowców i najwyższej jakości produktów.

Warianty franczyzy „Dobre z Lasu”:

We wszystkich wariantach franczyzy założono, że sklep jest zarządzany przez niezależnego Operatora, prowadzącego działalność gospodarczą na swój koszt i ryzyko, na podstawie umowy zawartej pomiędzy Operatorem a Regionalną Dyrekcją Lasów Państwowych we Wrocławiu.

wariant 1: Lokal przeznaczony na sklep „Dobre z Lasu”” i jego wyposażenie jest własnością RDLP;

wariant 2: Lokal przeznaczony sklep „Dobre z Lasu”” jest własnością, bądź zarządzany jest przez niezależnego Operatora, a wyposażenie sklepu stanowi własność RDLP;

wariant 3: Lokal i wyposażenie sklepu „Dobre z Lasu” jest własnością lub jest zarządzane przez Operatora;

wariant 4: Uruchomienie Punktu Promocyjnego „Dobre z Lasu”;

Sklepy oznakowane szyldem „Dobre z Lasu” oferują sprzedaż produktów takich jak:

a) Wędliny z dziczyzny (świeże i pakowane);

b) Mięso z dziczyzny;

c) Przetwory mięsne;

d) Przetwory inne;

e) Miody;

f) Soki;

g) Grzyby – suszone i marynowane;

h) Herbaty;

i) Zioła;

j) Owoce runa leśnego;

k) Produkty uzupełniające pochodzenia leśnego;

l) Ryby;

Warto wspomnieć, że Franczyzobiorcy oferowane jest wsparcie marketingowe obejmujące m.in. akcje promocyjne przy uruchomieniu sklepu (samplingi, lokalne radio), liczne materiały promocyjne i edukacyjne dotyczące tematyki działalności, ulotki, konkursy dla klientów, zakładka na stronie www.dobrezlasu.pl, Facebook, Instagram, udostępnienie sklepu internetowego (przekierowanie do rejonu RDLP) oraz realizacja zamówień dla jednostek RDLP.

Wsparcie merytoryczne związane z uruchamianiem sklepów „Dobre z Lasu” zapewnione jest przez Centrum Informacyjne Lasów Państwowych. Podmioty zainteresowane podjęciem współpracy serdecznie zapraszamy do kontaktu. Więcej informacji dotyczących wariantów franczyzy lub innych odpowiedzi na nurtujące pytania można uzyskać pod adresem: piensk@wroclaw.lasy.gov.pl lub telefonicznie: 75 778 62 35 w terminie do 26.11.2021r.