Asset Publisher Asset Publisher

Polish hit

Polish products made of wood – furniture, window and door frames, yachts or paper and packages – these are real hits of the market.

Our country is the is the 10 largest producer of furniture and the 4 largest furniture exporter in the world. Wood industry sells abroad goods of its approximate value of 45 million zl annually, what constitutes 10 % of the whole Polish export. The measurement of the essential role of forestry and timber based sector in our management is that, it works out about 2 % of GDP (Gross Domestic Product). Not only it gives work to thousands of people, but it is also an engine of investment and of development of innovative technologies. From the beginning of transformation, it drew foreign capital of its value over 30 million zl.

Forest gives work

The State Forests belong to the leading group of employers in Poland. However, both forest and timber provide for workers with several thousand of Forestry Services Companies, which within the contract of mandate deal with, among others, planting trees and their nursing, wood logging and its transportation. And above all cooperate with people employed in several dozen thousand of companies creating wood and furniture industry and paper manufacture. Summing up, it gives as many as 375 thousand of Poles altogether. Statistically, every hundred inhabitant of our country works in the sector connected with forestry and wood processing.

Among private companies of forestry and timber based sector, there are also big companies with the share of foreign capital , and big and medium sized indigenous companies, but 9 of 10 companies in this sector are small plants employing less than 10 people. These are often family companies, cultivating multigenerational traditions connected with forestry and working in less developed regions of the country. There, forestry and wood industry, as well as agriculture constitute the basis of maintaining hundred thousand of families. As many as 600 % of all working places in the forest and wood based sector are located within rural areas.

Forest and wood based sector works out about 2 % of Polish GDP (Gross Domestic Product).

  • 2 % of Polish GDP works out forest and wood based sector .
  • Poland takes 4 place as the largest furniture exporter and 10 place as the largest producer of furniture.
  • 50 % of paper and 9 of 10 pieces of furniture produced in Poland is exported abroad
  • The value of annual export of Polish goods of wood and furniture industry and paper manufacture equals 45 billion zl (it is 10 % of the whole export).
  • 30 billion zl , as direct foreign investments, have been drown since 1990 by Polish wood based sector (5,5 % of all).
  • 100 kg of paper is used annually by statistic Pole (an average of UE is 160 kg, for USA – 230 kg).

Source: E. Ratajczak „Potencjał gospodarczy przemysłów opartych na drewnie i perspektywy ich rozwoju (Economic performance of wood – based industries and perspectives of their development)", GUS, Warszawa 2012.


Asset Publisher Asset Publisher

Back

Oferta franczyzy - Dobre z lasu

Oferta franczyzy - Dobre z lasu

OFERTA FRANCZYZY „DOBRE Z LASU”

Nadleśnictwo Pieńsk w imieniu Państwowego Gospodarstwa Leśnego Lasy Państwowe zaprasza do podjęcia współpracy, jako Operator franczyzy Dobre z Lasu.

Projekt „Dobre z Lasu”, realizowany przez Lasy Państwowe, ma na celu promowanie dziczyzny, miodów oraz płodów runa leśnego pochodzących z polskich lasów. Jednym z celów projektu jest umożliwienie dostępu do ekologicznej, naturalnej i zdrowej żywności. Cel ten może być zrealizowany dzięki wprowadzeniu na rynek polski marki „Dobre z Lasu” dającej gwarancję, że żywność, którą mamy w dłoni, jest zdrowa i smaczna. To także symbol gospodarowania zasobami przyrody w sposób zrównoważony i zgodny z misją Lasów Państwowych oraz oparty na zasadzie równomiernego zaspokajania potrzeb obu współzależnych od siebie stron – lasu i ludzi.

Marka „Dobre z Lasu” to znak towarowy Lasów Państwowych pełniący funkcję społeczno-promocyjną projektu. Logotyp „Dobre z Lasu” to świadectwo naturalnego pochodzenia surowców i najwyższej jakości produktów.

Warianty franczyzy „Dobre z Lasu”:

We wszystkich wariantach franczyzy założono, że sklep jest zarządzany przez niezależnego Operatora, prowadzącego działalność gospodarczą na swój koszt i ryzyko, na podstawie umowy zawartej pomiędzy Operatorem a Regionalną Dyrekcją Lasów Państwowych we Wrocławiu.

wariant 1: Lokal przeznaczony na sklep „Dobre z Lasu”” i jego wyposażenie jest własnością RDLP;

wariant 2: Lokal przeznaczony sklep „Dobre z Lasu”” jest własnością, bądź zarządzany jest przez niezależnego Operatora, a wyposażenie sklepu stanowi własność RDLP;

wariant 3: Lokal i wyposażenie sklepu „Dobre z Lasu” jest własnością lub jest zarządzane przez Operatora;

wariant 4: Uruchomienie Punktu Promocyjnego „Dobre z Lasu”;

Sklepy oznakowane szyldem „Dobre z Lasu” oferują sprzedaż produktów takich jak:

a) Wędliny z dziczyzny (świeże i pakowane);

b) Mięso z dziczyzny;

c) Przetwory mięsne;

d) Przetwory inne;

e) Miody;

f) Soki;

g) Grzyby – suszone i marynowane;

h) Herbaty;

i) Zioła;

j) Owoce runa leśnego;

k) Produkty uzupełniające pochodzenia leśnego;

l) Ryby;

Warto wspomnieć, że Franczyzobiorcy oferowane jest wsparcie marketingowe obejmujące m.in. akcje promocyjne przy uruchomieniu sklepu (samplingi, lokalne radio), liczne materiały promocyjne i edukacyjne dotyczące tematyki działalności, ulotki, konkursy dla klientów, zakładka na stronie www.dobrezlasu.pl, Facebook, Instagram, udostępnienie sklepu internetowego (przekierowanie do rejonu RDLP) oraz realizacja zamówień dla jednostek RDLP.

Wsparcie merytoryczne związane z uruchamianiem sklepów „Dobre z Lasu” zapewnione jest przez Centrum Informacyjne Lasów Państwowych. Podmioty zainteresowane podjęciem współpracy serdecznie zapraszamy do kontaktu. Więcej informacji dotyczących wariantów franczyzy lub innych odpowiedzi na nurtujące pytania można uzyskać pod adresem: piensk@wroclaw.lasy.gov.pl lub telefonicznie: 75 778 62 35 w terminie do 26.11.2021r.