Wydawca treści
Obszar Natura 2000
Europejska sieć ekologiczna Natura 2000 została stworzona na podstawie dwóch dyrektyw odnoszących się do ochrony różnorodności biologicznej:
- Dyrektywy ptasiej (Dyrektywa 2009/147/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 30 listopada 2009 r. w sprawie ochrony dzikiego ptactwa)
- Dyrektywy siedliskowej (Dyrektywa 92/43/EWG Rady z dnia 21 maja 1992 r. w sprawie ochrony siedlisk przyrodniczych oraz dzikiej fauny i flory)
Głównym celem funkcjonowania sieci Natura 2000 jest zachowanie określonych typów siedlisk przyrodniczych oraz gatunków, które uważa się za cenne i zagrożone w skali całej Europy. Drugim jej celem jest ochrona różnorodności biologicznej.
Obecnie w Polsce sieć Natura 2000 zajmuje prawie 20% powierzchni lądowej. W jej skład wchodzi 849 obszarów siedliskowych oraz 145 obszarów ptasich.
Na terenie nadleśnictwa Pieńsk utworzono pięć obszarów „NATURA 2000:
- Bory Dolnośląskie PLB020005. Dyrektywa ptasia - obszar specjalnej ochrony ptaków (OSO), wyznaczony do ochrony populacji dziko występujących ptaków
- Uroczyska Borów Dolnośląskich PLH020072. Dyrektywa siedliskowa – obszar specjalnej ochrony siedlisk (SOO), chroniący siedliska przyrodnicze i gatunki roślin i zwierząt
- Pieńska Dolina Nysy Łużyckiej PLH020086. Dyrektywa siedliskowa – obszar specjalnej ochrony siedlisk (SOO), chroniący siedliska przyrodnicze i gatunki roślin i zwierząt
- Przełomowa Dolina Nysy ŁużyckiejPLH020066. Dyrektywa siedliskowa – obszar specjalnej ochrony siedlisk (SOO), chroniący siedliska przyrodnicze i gatunki roślin i zwierząt
- Dolina Dolnej Kwisy PLH020050. Dyrektywa siedliskowa – obszar specjalnej ochrony siedlisk (SOO), chroniący siedliska przyrodnicze i gatunki roślin i zwierząt
Najnowsze aktualności
Oferta franczyzy - Dobre z lasu
Oferta franczyzy - Dobre z lasu
OFERTA FRANCZYZY „DOBRE Z LASU”
Nadleśnictwo Pieńsk w imieniu Państwowego Gospodarstwa Leśnego Lasy Państwowe zaprasza do podjęcia współpracy, jako Operator franczyzy Dobre z Lasu.
Projekt „Dobre z Lasu”, realizowany przez Lasy Państwowe, ma na celu promowanie dziczyzny, miodów oraz płodów runa leśnego pochodzących z polskich lasów. Jednym z celów projektu jest umożliwienie dostępu do ekologicznej, naturalnej i zdrowej żywności. Cel ten może być zrealizowany dzięki wprowadzeniu na rynek polski marki „Dobre z Lasu” dającej gwarancję, że żywność, którą mamy w dłoni, jest zdrowa i smaczna. To także symbol gospodarowania zasobami przyrody w sposób zrównoważony i zgodny z misją Lasów Państwowych oraz oparty na zasadzie równomiernego zaspokajania potrzeb obu współzależnych od siebie stron – lasu i ludzi.
Marka „Dobre z Lasu” to znak towarowy Lasów Państwowych pełniący funkcję społeczno-promocyjną projektu. Logotyp „Dobre z Lasu” to świadectwo naturalnego pochodzenia surowców i najwyższej jakości produktów.
Warianty franczyzy „Dobre z Lasu”:
We wszystkich wariantach franczyzy założono, że sklep jest zarządzany przez niezależnego Operatora, prowadzącego działalność gospodarczą na swój koszt i ryzyko, na podstawie umowy zawartej pomiędzy Operatorem a Regionalną Dyrekcją Lasów Państwowych we Wrocławiu.
• wariant 1: Lokal przeznaczony na sklep „Dobre z Lasu”” i jego wyposażenie jest własnością RDLP;
• wariant 2: Lokal przeznaczony sklep „Dobre z Lasu”” jest własnością, bądź zarządzany jest przez niezależnego Operatora, a wyposażenie sklepu stanowi własność RDLP;
• wariant 3: Lokal i wyposażenie sklepu „Dobre z Lasu” jest własnością lub jest zarządzane przez Operatora;
• wariant 4: Uruchomienie Punktu Promocyjnego „Dobre z Lasu”;
Sklepy oznakowane szyldem „Dobre z Lasu” oferują sprzedaż produktów takich jak:
a) Wędliny z dziczyzny (świeże i pakowane);
b) Mięso z dziczyzny;
c) Przetwory mięsne;
d) Przetwory inne;
e) Miody;
f) Soki;
g) Grzyby – suszone i marynowane;
h) Herbaty;
i) Zioła;
j) Owoce runa leśnego;
k) Produkty uzupełniające pochodzenia leśnego;
l) Ryby;
Warto wspomnieć, że Franczyzobiorcy oferowane jest wsparcie marketingowe obejmujące m.in. akcje promocyjne przy uruchomieniu sklepu (samplingi, lokalne radio), liczne materiały promocyjne i edukacyjne dotyczące tematyki działalności, ulotki, konkursy dla klientów, zakładka na stronie www.dobrezlasu.pl, Facebook, Instagram, udostępnienie sklepu internetowego (przekierowanie do rejonu RDLP) oraz realizacja zamówień dla jednostek RDLP.
Wsparcie merytoryczne związane z uruchamianiem sklepów „Dobre z Lasu” zapewnione jest przez Centrum Informacyjne Lasów Państwowych. Podmioty zainteresowane podjęciem współpracy serdecznie zapraszamy do kontaktu. Więcej informacji dotyczących wariantów franczyzy lub innych odpowiedzi na nurtujące pytania można uzyskać pod adresem: piensk@wroclaw.lasy.gov.pl lub telefonicznie: 75 778 62 35 w terminie do 26.11.2021r.