Wydawca treści Wydawca treści

Surowiec do wszystkiego

W erze szkła, aluminium i krzemu można by odnieść wrażenie, że drewno jest passé. Nic bardziej mylnego! Gdziekolwiek się znajdziemy, na pewno wokół nas będzie wiele przedmiotów, które nie powstałyby bez użycia drewna.

Szacuje się, że współcześnie ma ono ok. 30 tys. zastosowań: drewno i materiały drewnopochodne są wykorzystywane m.in. w budownictwie, górnictwie, energetyce, do produkcji maszyn rolniczych i przemysłowych, podłóg, mebli, płyt, papieru i opakowań, narzędzi, instrumentów muzycznych, sprzętu sportowego, zabawek czy materiałów biurowych.

Szacuje się, że współcześnie drewno ma ok. 30 tys. zastosowań

Pochodzenie, sposób pozyskania i właściwości fizyczne drewna sprawiają, że jest najbardziej naturalnym i przyjaznym materiałem, który wykorzystujemy na tak wielką skalę. Jest niezbędnym elementem modnego dziś życia w stylu „eko", w harmonii z naturą i w zdrowiu. W obliczu zmian klimatycznych ważne jest też to, że nie tylko żywe drzewa wiążą  znaczne ilości dwutlenku węgla. Wielkim magazynem CO2 są również produkty z drewna.

Im bardziej rozwinięta i nowoczesna gospodarka, tym więcej drewna potrzebuje. W ciągu ostatnich dwóch dekad zużycie drewna w naszym kraju wzrosło aż dwuipółkrotnie. W 1990 r. Polak przeciętnie zużywał rocznie równowartość 0,4 m sześc. drewna okrągłego, a obecnie – ponad 1 m sześc. Można się spodziewać, że ten wskaźnik jeszcze bardziej wzrośnie – do wartości podobnych jak w innych krajach europejskich (Niemiec zużywa rocznie średnio 1,7 m sześc. drewna, Czech – prawie 1,5 m sześc., Włoch– 1,1 m sześc.).

Dowiedz się więcej o drewnie z książki „Naturalnie, drewno!" (PDF)


Najnowsze aktualności Najnowsze aktualności

Powrót

Oferta franczyzy - Dobre z lasu

Oferta franczyzy - Dobre z lasu

OFERTA FRANCZYZY „DOBRE Z LASU”

Nadleśnictwo Pieńsk w imieniu Państwowego Gospodarstwa Leśnego Lasy Państwowe zaprasza do podjęcia współpracy, jako Operator franczyzy Dobre z Lasu.

Projekt „Dobre z Lasu”, realizowany przez Lasy Państwowe, ma na celu promowanie dziczyzny, miodów oraz płodów runa leśnego pochodzących z polskich lasów. Jednym z celów projektu jest umożliwienie dostępu do ekologicznej, naturalnej i zdrowej żywności. Cel ten może być zrealizowany dzięki wprowadzeniu na rynek polski marki „Dobre z Lasu” dającej gwarancję, że żywność, którą mamy w dłoni, jest zdrowa i smaczna. To także symbol gospodarowania zasobami przyrody w sposób zrównoważony i zgodny z misją Lasów Państwowych oraz oparty na zasadzie równomiernego zaspokajania potrzeb obu współzależnych od siebie stron – lasu i ludzi.

Marka „Dobre z Lasu” to znak towarowy Lasów Państwowych pełniący funkcję społeczno-promocyjną projektu. Logotyp „Dobre z Lasu” to świadectwo naturalnego pochodzenia surowców i najwyższej jakości produktów.

Warianty franczyzy „Dobre z Lasu”:

We wszystkich wariantach franczyzy założono, że sklep jest zarządzany przez niezależnego Operatora, prowadzącego działalność gospodarczą na swój koszt i ryzyko, na podstawie umowy zawartej pomiędzy Operatorem a Regionalną Dyrekcją Lasów Państwowych we Wrocławiu.

wariant 1: Lokal przeznaczony na sklep „Dobre z Lasu”” i jego wyposażenie jest własnością RDLP;

wariant 2: Lokal przeznaczony sklep „Dobre z Lasu”” jest własnością, bądź zarządzany jest przez niezależnego Operatora, a wyposażenie sklepu stanowi własność RDLP;

wariant 3: Lokal i wyposażenie sklepu „Dobre z Lasu” jest własnością lub jest zarządzane przez Operatora;

wariant 4: Uruchomienie Punktu Promocyjnego „Dobre z Lasu”;

Sklepy oznakowane szyldem „Dobre z Lasu” oferują sprzedaż produktów takich jak:

a) Wędliny z dziczyzny (świeże i pakowane);

b) Mięso z dziczyzny;

c) Przetwory mięsne;

d) Przetwory inne;

e) Miody;

f) Soki;

g) Grzyby – suszone i marynowane;

h) Herbaty;

i) Zioła;

j) Owoce runa leśnego;

k) Produkty uzupełniające pochodzenia leśnego;

l) Ryby;

Warto wspomnieć, że Franczyzobiorcy oferowane jest wsparcie marketingowe obejmujące m.in. akcje promocyjne przy uruchomieniu sklepu (samplingi, lokalne radio), liczne materiały promocyjne i edukacyjne dotyczące tematyki działalności, ulotki, konkursy dla klientów, zakładka na stronie www.dobrezlasu.pl, Facebook, Instagram, udostępnienie sklepu internetowego (przekierowanie do rejonu RDLP) oraz realizacja zamówień dla jednostek RDLP.

Wsparcie merytoryczne związane z uruchamianiem sklepów „Dobre z Lasu” zapewnione jest przez Centrum Informacyjne Lasów Państwowych. Podmioty zainteresowane podjęciem współpracy serdecznie zapraszamy do kontaktu. Więcej informacji dotyczących wariantów franczyzy lub innych odpowiedzi na nurtujące pytania można uzyskać pod adresem: piensk@wroclaw.lasy.gov.pl lub telefonicznie: 75 778 62 35 w terminie do 26.11.2021r.