Polskie lasy

Poland is in the European lead, while concerning the area of all forests. They cover about 29,2 % of the country territory, and grow within the area of 9,1 million hectares. The overwhelming majority of the forests is state owned, of which almost 7,6 million hectares are managed by the State Forests National Forest Holding..

PGL Lasy Państwowe

The State Forests National Forest Holding is the largest organisation in the European Union managing forests, which belong to the State Treasury and celebrating its 90 anniversary this year.

Asset Publisher Asset Publisher

Back

Ogłoszenie o naborze zewnętrznym na stanowisko księgowej/księgowego ds. gospodarki towarowej

Ogłoszenie o naborze zewnętrznym na stanowisko księgowej/księgowego ds. gospodarki towarowej

Pieńsk, dnia 25.07.2024 r.

Zn. spr.:  NP.1101.1.2023

 

OGŁOSZENIE

Nadleśnictwo Pieńsk ogłasza nabór zewnętrzny

na stanowisko księgowej/księgowego ds. gospodarki towarowej

  1. Organizator naboru:

Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe

Nadleśnictwo Pieńsk

ul. Wysoka 2, 59-930 Pieńsk

telefon: 75 77 86 235

e-mail: piensk@wroclaw.lasy.gov.pl

 

  1. Warunki zatrudnienia:
  1. Zatrudnienie na umowę o pracę na czas określony w pełnym wymiarze czasu pracy  – 1 rok, z możliwością przedłużenia na czas nieokreślony;.
  2. Miejsce pracy: Biuro Nadleśnictwa Pieńsk;
  3. Wynagrodzenie zostanie określone według zasad wynikających z Ponadzakładowego Układu Zbiorowego Pracy dla pracowników Lasów Państwowych z dnia 29.01.1998r. z późniejszymi zmianami;
  4. Zatrudnienie w pełnym wymiarze czasu pracy.
  5. Nadleśnictwo nie zapewnia mieszkania;
  6. Możliwość rozwoju zawodowego.
  7. Świadczenia socjalne i zdrowotne.

 

  1. Wymagania niezbędne
  1. wykształcenie minimum średnie ekonomiczne;
  2. obywatelstwo polskie;
  3. staż zawodowy – minimum  2 lata na stanowisku związanym z księgowością;
  4. posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystanie z pełni praw publicznych;
  5. brak przeciwskazań zdrowotnych do zatrudnienia na stanowisku księgowej/księgowego;
  6. niekaralność sądowa za przestępstwa z chęci zysku lub innych niskich pobudek;
  7. znajomość zasad prowadzenia księgowości, gospodarki magazynowej i fakturowania;
  8. znajomość przepisów ustawy o rachunkowości;
  9. znajomość ustawy o podatku od towarów i usług ze szczególnym uwzględnieniem WDT i eksportu towarów;
  10. znajomość zasad oraz przepisów dotyczących INTRASTAT;
  11. pożądane cechy osobowości: komunikatywność, odpowiedzialność, systematyczność, dyspozycyjność, dokładność, wysoka kultura osobista, umiejętność pracy pod presją czasu, bardzo dobra organizacja pracy, umiejętność samodzielnej analizy i oceny oraz pracy w zespole.

 

  1. Ogólny zakres obowiązków na stanowisku:
  1. Kontrola rachunkowo-formalna dokumentów spływających do komórki finansowo-księgowej;
  2. Prowadzenie ewidencji przychodu i rozchodu drewna, produktów działalności podstawowej.
  3. Fakturowanie sprzedaży drewna i kontrola należności z tytułu ww. sprzedaży wraz z kontrola rachunkową umów dotyczących sprzedaży drewna.
  4. Kontrolowanie oraz fakturowanie należności z tytułu zawartych umów z działalności socjalno-bytowej Nadleśnictwa, w tym uzgadnianie rozrachunków i czuwanie nad realnością kont oraz naliczanie odsetek za nieterminowe płatności.
  5. Sprawdzanie prawidłowości naliczonych kar umownych, wystawianie not księgowych i ich księgowanie – wynikających  z powierzonego zakresu czynności.
  6. Prowadzenie obsługi transferów z rejestratora leśniczego w zakresie obrotu drewnem, w tym czuwanie na ich terminowością.
  7. Dokonywanie uzgodnień obrotów i stanów drewna i materiałów niedrzewnych.
  8. Kontrolowanie stanu należności przeterminowanych i wielkości kredytu kupieckiego oraz dokonanej przedpłaty.
  9. Rozliczanie reklamacji drewna i prowadzenie rejestru reklamacji.
  10. Prowadzenie ewidencji gwarancji i zabezpieczeń bankowych.
  11. Sporządzanie sprawozdań LP, GUS i INTRASTAT wynikające z zakresu obowiązków, sprawdzanie poprawności rachunkowej przygotowanych deklaracji i sprawozdań.
  12. Prowadzenie ewidencji oraz sporządzanie sprawozdania z obrotów wewnątrzwspólnotowych zgodnie z obowiązującymi przepisami w tym zakresie oraz dokonywanie pisemnego potwierdzenia dostaw wewnątrzwspólnotowych z kontrahentami.
  13. Sporządzanie informacji podsumowujących VAT-UE w terminach ustawowo ustalonych oraz współpracowanie z pracownikiem rozliczającym VAT w celu prawidłowego ustalenia i zaewidencjonowania rozrachunków z tym związanych.
  14. Czuwanie nad prawidłowością sald oraz terminami płatności należności, naliczanie odsetek za nieterminowe regulowanie należności.
  15. Współpracowanie przy opracowaniu sprawozdawczości okresowej i rocznej oraz opracowaniu planów techniczno-ekonomicznych w zakresie gospodarki drewnem.
  16. Uzgadnianie sald rozrachunków i roczna weryfikacja stosownych pozycji zgodnych z powierzonym zakresem czynności.
  17. Prowadzenie innych spraw zleconych przez Głównego Księgowego.

 

Szczegółowy zakres czynności będzie ustalony po zatrudnieniu.

 

  1. Wymagane dokumenty:
  1. CV z przebiegiem nauki i pracy zawodowej, opatrzony własnoręcznym podpisem,
  2. list motywacyjny, opatrzony własnoręcznym podpisem,
  3. kserokopie dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie i doświadczenie zawodowe (oryginały do wglądu podczas rozmowy kwalifikacyjnej),
  4. kserokopie dokumentów potwierdzających posiadanie dodatkowych kwalifikacji i umiejętności, poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem (oryginały do wglądu podczas rozmowy kwalifikacyjnej),
  5. kwestionariusz osobowy kandydata do pracy (załącznik nr 1),
  6. klauzula informacyjna dla kandydata do pracy ( załącznik nr 2)
  7. oświadczenie kandydata do pracy (załącznik nr 3)
  8. zgoda na przetwarzanie danych osobowych (załącznik nr 4).

 

Klauzula informacyjna dotycząca danych osobowych:

Zgodnie z art. 13 ROZPORZĄDZENIA PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych (RODO) informujemy, że:

  1. administratorem danych jest Nadleśnictwo Pieńsk, z siedzibą w Pieńsku przy ul. Wysokiej 2, 59-930 Pieńsk, e-mail: piensk@wroclaw.lasy.gov.pl;
  2. dane osobowe będą przetwarzane w celu przeprowadzenia procesu rekrutacyjnego oraz wybrania pracownika i zawarcia umowy o pracę i nie będą udostępniane innym podmiotom;
  3. pełna informacja na temat przetwarzania państwa danych osobowych znajduję się na stronie internetowej Nadleśnictwa Pieńsk: http://www.piensk.wroclaw.lasy.gov.pl/rodo.

 

Wymagane dokumenty aplikacyjne prosimy kierować pocztą: elektroniczną na adres  piensk@wroclaw.lasy.gov.pl, w temacie należy wpisać „Nabór na stanowisko księgowej/księgowego ds. gospodarki towarowej” lub pocztą tradycyjną na adres korespondencyjny: Nadleśnictwa Pieńsk, 59-930 Pieńsk ul. Wysoka 2, lub złożyć osobiście  w sekretariacie Nadleśnictwa w terminie do dnia 14.08.2024 r.. do godz. 1000 (przy przesyłkach pocztowych decydująca jest data wpływu do sekretariatu Nadleśnictwa) z dopiskiem na kopercie „Nabór na stanowisko księgowej/księgowego ds. gospodarki towarowej”.

 

Dokumenty złożone po w/w terminie nie wezmą udziału w postępowaniu rekrutacyjnym (nie będą rozpatrywane).

Jednocześnie informujemy, że po przeprowadzeniu formalnej oceny ofert na rozmowę kwalifikacyjną będą zaproszeni wybrani kandydaci spełniający wymagania formalne, pozostałe osoby składające oferty zostaną pisemnie powiadomione o odrzuceniu oferty bez podania uzasadnienia.

Po zakończonej rekrutacji, w terminie 30 dni roboczych dokumenty aplikacyjne odrzucone na każdym z etapów postępowania rekrutacyjnego, pozostaną do odbioru w siedzibie Nadleśnictwa Pieńsk, a w przypadku nieodebrania zostaną trwale zniszczone lub usunięte.

Nabór na w/w stanowisko może zostać unieważniony na każdym etapie postępowania bez podania przyczyny.                                                                 

 

 

Nadleśniczy

Mariusz Jędrzejczak